9:00 - 18:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

88709121

تماس برای مشاوره رایگان

جستجو
 

هر چیزی که باید راجع به ایمیل مارکتینگ بدانید…

آژانس دیجیتال مارکتینگ پی اچ سئو > ایمیل مارکتینگ  > هر چیزی که باید راجع به ایمیل مارکتینگ بدانید…

هر چیزی که باید راجع به ایمیل مارکتینگ بدانید…

ایمیل یکی از شکل‌های بسیار رایجِ ارتباطاتِ امروز است. قسمتِ اعظم ترافیکی که در سرویس‌های پست وجود داشته، اکنون به ایمیل منتقل شده است. ایمیل مارکتینگ یک راهِ بسیار به صرفه و کم‌هزینه می‌باشد و کاربردهای آن روزانه در حال افزایش است. تبلیغات، تلاش‌ها و تمرکز خود را به سمت تکنولوژی آنلاین منتقل کرده‌اند و در تلاشند از روش‌ها و مزایای متفاوتِ تبلیغات در این محیط آنلاین بهره ببرند.

ایمیل مارکتینگ یک ابزارِ تبلیغات آنلاینِ ساده و قابل تنظیم، برای ارسال تبلیغات به مشتریان بالفعل و بالقوه است. ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتال مستقیم است که از ایمیل به‌عنوان سیستم ارسال و بازاریابی ارتباطات استفاده می‌شود.

ایمیل مارکتینگ یک راه اقتصادی و ساده برای ارتباط با مشتریان است. مهم‌ترین مزیت ایمیل مارکتینگ این است که به بازاریابان امکان ارسال پیام‌های هدفمند را می‌دهد.

ایمیل مارکتینگ

خبرنامه‌های الکترونیکی، یک روش موثر برای نگهداری مشتری هستند و از این طریق خریداران بالقوه شما از محصولات و خدمات شما آگاه خواهند شد. مهم نیست که چه چیزی را می‌فروشید یا تبلیغ می‌کنید، با ایمیل مارکتینگ همواره می‌توانید به هزاران مشتری بالقوه آن هم با هزینه‌ای بسیار مناسب، دست پیدا کنید.

  • سادگی: کار کردن با ایمیل مارکتینگ بسیار ساده است و هر کسی در هر زمانی می‌تواند با آن کار کند.
  • هزینه کم: ایمیل مارکتینگ هزینه‌های طراحی، آزمایش، اجرا و ارسال خبرنامه‌های پرینت شده را برای شما حذف می‌کند.
  • پیگیریِ راحت: با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ شما به سادگی می‌توانید تمامی تحلیل‌ها و روند پیگیری مشترکان خود را دنبال کنید.
  • پاسخگویی سریع: شما می‌توانید بسیار سریع کمپین خود را راه انداخته و نتایج آن را ببینید.
  • دسترسی جهانی: مهم نیست کجا هستید، ایمیل‌های هدف‌گذاری شده به هدف خود می‌رسند.
  • نتایج قابل اندازه‌گیری: ابزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که نرخ کلیک نسبت به نمایش(CTR)، نرخ تبدیل، نحوه دسترسی دیگران به سایت شما و… را کاملا دقیق بدانید.
  • بازاریابی هدفمند: می‌توانید مخاطبین خود را کاملا بر اساس نیاز و هدف تبلیغتان، مشخص کنید.

ایمیل مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

ایمیل مارکتینگ راهی برای دستیابی به مشتریان، برای هر کسب‌وکاری است. قابل تنظیم است و می‌تواند به محصول یا خدمات شما، رنگ و لعاب منحصر به فردی بدهد.

روند انجام ایمیل مارکتینگ به شرح زیر است:

اولین مرحله در ایمیل مارکتینگ، گرفتن آدرس ایمیل از بازدیدگنندگان وب‌سایت است. این تنها راهی است که کمپین ایمیل مارکتینگ شما شروع به کار خواهد کرد. این کار مرحله‌ی مقدماتی برای ساخت یک فهرستِ ایمیل قابل‌توجه است. راه‌های متفاوتی برای انجام این کار وجود دارد. برخی ترجیح می‌دهند هدیه‌ای را به رایگان بدهند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند خبرنامه یا برنامه بروزشده را ارسال کنند. بهتر است هدف مشخصی برای دریافت ایمیل کاربران داشته باشید. مثلا فرستادن کتاب الکترونیکی یا یک مقاله. این روند را باید به صورت اتوماتیک توسط ابزارهای ایمیل مارکتینگ پیاده کنید.

ایمیل مارکتینگ

بعد از اینکه آدرس ایمیل کاربران را گرفتید، بسیار مهم است که یک ایمیل برای تشکر از آن‌ها ارسال کنید. این مهم‌ترین مرحله بعد از دریافت آدرس ایمیل است که قدردانی شما را نشان می‌دهد. می‌توان از ابزارهای ایمیل مارکتینگ که پاسخگوی خودکار دارند استفاده کنیم. ایمیل مارکتینگ خودکار، خوانندگان را درگیر نگه می‌دارد، بدونِ اینکه وقت شما گرفته شود. با پاسخگوی خودکار، شما همچنین می‌توانید سایر خدمات و محصولات خود را ایمیل کنید. کافی است تاریخ و زمان ارسال شدن ایمیلِ خود را تعیین کنید و بعد از آن پاسخگو به صورت خودکار به ترتیب مشخص شده برای مشترکین شما ارسال می‌کند. این ایمیل‌ها می‌توانند به بهبود رابطه شما و مشترکینتان کمک بسیار زیادی کند. پاسخگوهای خودکار یا Autoresponders عموما کلیک بیشتری نسبت به خبرنامه عادی، دریافت می‌کنند.

تحلیل و بررسی تنها راهی است که می‌توانید بفهمید کمپین ایمیل مارکتینگ شما موفق بوده یا نه! با بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ می‌توانید بررسی‌های تحلیلی خوبی را به دست آورید. نرخ باز شدن ایمیلِ(Open rate) شما، عمق رابطه شما با مشترکین را آشکار می‌سازد. اگر تعداد کمتر از چیزی است که باید باشد، بدانید که مردم درحال نادیده‌گرفتن ایمیل‌های شما هستند. این بدان معناست که باید بیشتر روی ارزش‌دهی‌ها و مدیریت انتظارات کار کنید. اگر CTR(نرخ کلیک نسبت به نمایش) شما پایین باشد، نشان می‌دهد که پیام شما به خوبی هدفگذاری نشده است.

ابزار ایمیل مارکتینگ تمامی تحلیل‌هایی که شما برای بهبود هدفگذاری‌های خود نیاز دارید را، برای شما مهیا می‌کند. حتی می‌توانید تبلیغ خود را بر اساس سن، جنس، منطقه، اولویت و هر داده دیگری جداسازی کنید. همچنین می‌توانید یک پیام برای آن دسته از مشترکانی که پیام قبلی شما را باز نکرده‌اند، بفرستید و علتش را جویا شوید. ایمیل‌های تحلیلی بسیار حساس هستند. زیرا که اطلاعات خاصی در رابطه با درست بودن یا نبودن کاری که انجام می‌دهید و روش‌های بهبود کمپین به شما می‌دهد.

ایمیل مارکتینگ

ابزارهای ایمیل مارکتینگ بسیار زیاد و معروفی وجود دارد. از جمله Constant Contact، AWeber، ConvertKit، GetResponse، MailChimp، Campaign Monitor  و Active Campaign. البته ممکن است همه‌ی این ابزارها در ایران جوابگوی نیازهای شما نباشند. بنابراین پیشنهاد می‌شود از ابزارهای Mailerlite و MailChi استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ مستقیم‌ترین راه برای ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعاتِ خدمات شماست. سعی کنید از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک راه برای افزایش رابطه با مشترکان خود استفاده کنید. اگر یک رابطه خوب با مشترکان شکل بگیرد، فروش‌ها افزایش خواهند یافت.

هزینه کم و استفاده آسان از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، آن را به ابزاری تبدیل می‌کند که برای شما درآمدزا خواهد بود. ایمیل مارکتینگ فرصت‌های بیشتری برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند و سرمایه بیشتری به شما بازمی‌گرداند.

2 دیدگاه

  • سعید نیازی
    پاسخ دادن ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ در ۶:۳۷ ق.ظ

    از مطلب مفیدتون صمیمانه سپاس گزارم… قبلا ایمیل مارکتینگ رو زیاد شنیده بودم ولی تا به حال پیگیرش نشده بودم تا امروز که مطلب شما رو خوندم…

دیدگاه خود را بنویسید

فرصت طلایی
دوره آموزشی رایگان سئو