9:00 - 18:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

88709121

تماس برای مشاوره رایگان

جستجو
 

بهینه سازی سایت (سئو) در ۴ گام

آژانس دیجیتال مارکتینگ پی اچ سئو > سئو  > بهینه سازی سایت (سئو) در ۴ گام

بهینه سازی سایت (سئو) در ۴ گام

در مقاله ی سئو چیست ؟ به مفهوم سئو و بهینه سازی سایت اشاره کردم. اما در این مقاله می خواهیم به همراهی یکدیگر، استراتژی بهینه سازی سایت در ۴ گام را بررسی کنیم.

هدف از بهینه سازی سایت تنها پیدا کردن سایت ما توسط ربات های موتورهای جست و جو نیست، بلکه قرار دادن صفحات سایت ما در میان نخستین سایت های نمایش داده در نتایج جست و جو جزو اهداف اصلی سئو است. فرآیند بهینه سازی سایت نه تنها یک فرآیند لحظه ای و زودگذر نیست، بلکه نیازمند نگهداری، تنظیم و نظارت مستمر دارد.

حال می خواهیم روش استراتژیک و ۴ مرحله ای برای بهینه سازی سایت را از نظر بگذرانیم:

گام اول: تجزیه تحلیل بازار هدف

۱) سایت را آنالیز می کنیم. کدها، متاها، تگ ها و کلمات کلیدی را آنالیز می کنیم تا بفهمیم چقدر جایگاه ما در صفحه نتایج موتور های جست و جو خوب است! به عنوان مثال شما چند خط کد نسبت به متن در یک صفحه دارید؟

۲) رقبا و بازار را تحلیل می کنیم. کلمات کلیدی و رتبه بندی سایت های رقیب در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو را به منظور رسیدن به استراتژی مناسب برای جایگاه یابی در گوگل و سایر موتورهای جست و جو، به دقت بررسی می کنیم. برای شروع ۵ سایت اول در فهرست نتایج گوگل را انتخاب کنید. و در صورت لزوم این تعداد را افزایش دهید. در این راه می توانید از ابزارهایی مثل keywordspy و semrush استفاده کنید.

۳) یافتن کلمات کلیدی اولیه. در این بخش می خواهیم لیستی از عباراتی که مشتریان جست و جو می کنند را بر اساس بخش بندی بازار، شکل داده و اولویت بندی کنیم. می توانید با این کار شروع کنید: چه چیزی را برای پیدا کردن بیزینس تان در موتورهای جست و جو تایپ می کنید؟ حال این سوال را از مشتریان تان بپرسید!

بهینه سازی سایت (سئو )

گام دوم: تحقیق و توسعه کلمات کلیدی

۱) کلمات کلیدی را آنالیز می کنیم. می خواهیم لیستی از کلمات کلیدی که هدف ماست، مشخص کنیم. رقبا و دیگر منابع صنایع مربوطه را مرور کنید. از لیست اولیه ی خود برای تعیین تعداد دلخواهی از عبارات مورد جست و جو در گوگل و سایر موتور های جست و جو استفاده کنید. مشخص کنید که چند وب سایت در حال رقابت در هر کلیدواژه هستند. کلمات کلیدی و عباراتِ مورد جست و جو را اولویت بندی کنید. (اگر کاربران در صفحه ی جست و جو، مرتبا کلمه یا عبارتی را با غلط املایی می نویسند، آن را دریافته و مورد استفاده قرار دهید.) باید توجه داشته باشید که گوگل سعی در اصلاح عبارت، هنگام جست و جو دارد. بنابراین این مورد را با احتیاط به کار ببرید.

۲) رتبه فعلی را ارزیابی می کنیم. برای آنکه با دقت بیشتری رتبه ی آینده را ارزیابی کنیم، ابتدا باید رتبه سایت ما در شرایط فعلی را مشخص کنیم. یک جدول ساده ی اکسل را باز کنید. برای شروع هر هفته رتبه ها را چک کنید. هرچه شما احساس راحتی بیشتری کردید، این زمان را به ۳۰ تا ۴۵ روز یکبار افزایش دهید. افزایش ترافیک ورودی به سایت شما، شاخص کلیدی پیشرفت برای فرآیند بهینه سازی سایت تان است. برخی سئو کاران می گویند رتبه بندی و رنکینگ مرده است. بله، ترافیک و نرخ تبدیل اهمیت بیشتری دارند، اما ما از رتبه ی سایت به عنوان یک شاخص برای یکی از سنجه های موفقیت استفاده می کنیم.

۳) اهداف را شفاف و مشخص می کنیم. سعی کنید اهداف خود را به روشنی مشخص کنید. تا هرچه فرآیند پیش می رود، نرخ بازگشت سرمایه ی خود را در هر مرحله اندازه گیری کنید. ساده شروع کنید، اما از این مرحله به سرعت گذر کنید. بگذارید مثالی بزنم. فرض کنید شما می خواهید ترافیک وبسایت تان را از وضعیت فعلی که ۱۰۰ بازدید در روز است، بعد از ۱ ماه، به ۲۰۰ بازدید در روز ارتقا دهید. یا اینکه مثلا می خواهید نرخ تبدیل سایت را از ۱ % به ۲ % در دوره ای مشخص افزایش دهید. ممکن است شما بخواهید با اعداد و ارقام سطح بالا شروع کنید اما باید توجه داشته باشید که در هر صورت شما باید روی صفحاتی تمرکز کنید که می تواند فروش محصولات و خدمات شما را ارتقا ببخشد.

گام سوم: ارسال و بهینه سازی محتوا

تدوین عنوان صفحات. عناوین مبتنی بر کلمات کلیدی، جهت دهی و ایندکس کردن صفحات ما در گوگل را تسهیل می کند.

۱) متا ها و تگ ها را تدوین می کنیم. برچسب های توضیحاتِ متا، می توانند بر تعداد کلیک های مخاطبان تاثیر بگذارند، اما به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی موثر نیستند. (گوگل از برچسب کلمات کلیدی، دیگر استفاده نمی کند.)

۲) کلمات کلیدی استراتژیک را در صفحات قرار دهید. سعی کنید کلمات کلیدی که انتخاب کردید را در صفحاتِ فرود سایت خود، یکپارچه کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل بین ۱ تا ۳ عبارت یا کلمه کلیدی را در هر صفحه ی سایت، قرار داده اید. سعی کنید نوشته های بیشتری برای کامل کردن لیستِ کلمات کلیدی، ایجاد کنید. مطمئن شوید که عبارات مرتبط به کلمات کلیدی نیز در آن صفحات استفاده شوند. این به موتور های جست و جو کمک می کند تا سریع تر تشخیص دهند که این صفحات دقیقا مربوط به چه هستند. در گذشته ۱۰۰ تا ۳۰۰ کلمه در یک صفحه پیشنهاد میشد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که صفحات با ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه، می توانند بهتر از متون کوتاه تر عمل کنند. در نهایت، کاربران، بازار، محتوا و لینک ها تعیین می کنند رتبه و محبوبیت سایت چگونه باشد.

۳) نقشه سایت (site map) های جدیدی برای گوگل و بینگ طراحی می کنیم. این کار فرآیند ایندکس شدن سایت توسط گوگل و بینگ را آسان تر می کند. هر دو ورژن XML و HTML از سایت خود را تهیه کنید. تهیه ی ورژن HTML گام اول شما در این راه است. و بعد از آن نوبت به XML می رسد.

۴) سایت مان را در دایرکتوری ها ثبت می کنیم. سئو کارانِ حرفه ای بک لینک نمی خرند هرچند این کار امکان پذیر است! روش بهتر ایجاد بک لینک های طبیعی به سایت ما است. این لینک ها به ایندکس شدن سایت شما توسط موتور های جست و جو کمک می کنند. به هر حال شما می توانید با ثبت URL در سایت هایی مانند YAHOO (پولی) ، Business.com (پولی) و DMOZ (رایگان) به ایندکس شدنتان سرعت بیشتری ببخشید. همچنین شما می توانید از AdSense نیز برای دیده شدن و ایندکس سریع تر توسط ربات رسانه ی گوگل استفاده کنید.

گام چهارم: نظارت و ارزیابی مداوم

۱) ارزیابی کنید و اندازه بگیرید. رتبه بندی موتور های جست و جو را آنالیز کرده و مداوم ترافیک ورودی به وب سایت تان را اندازه گیری کنید تا اثربخشی فعالیت های قبلی از جمله کارایی کلمات کلیدیِ به کار رفته را مورد بررسی قرار دهید. نتیجه ی تغییرات را مرتبا داخل فایل اکسلی که تهیه کرده اید وارد کرده و فایل را بروز کنید.

۲) نگهداری و مراقبت کنید. لازم است که دائما لیست کلمات کلیدی مورد بررسی قرار گرفته و اگر لازم است اصلاح شود. بازاریابی محتوایی ( از جمله بازاریابی درونگرا )  از لزومات بهبود رتبه ی سایت در گوگل محسوب می شود. که در صورت بی توجهی و غفلت، رشد سایت در فرآیند بهینه سازی و سئو، می تواند مورد تهدید قرار دهد. شما همچنین باید به صورت مداوم استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را مورد بازنگری قرار دهید. مطمئن شوید که لینک های داخلی و لینک های خارجی به کسب و کار شما مرتبط هستند. یک وبلاگ خوب می تواند ساختار لازم را برای شما فراهم کند و سهولت بازاریابی درونگرا را برای شما به ارمغان آورد. انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب، می تواند شما را در این راهِ پر پیچ و خم یاری کند.

برگرفته از: entrepreneur

پیشنهاد:

+بازاریابی درونگرا ؛ فرصتی بی نظیر برای صاحبان کسب و کار

+۱۰ نکته طلایی برای تولید محتوای کاربرپسند در وبلاگ

+بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو می گذارد ؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید