9:00 - 18:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

88709121

تماس برای مشاوره رایگان

جستجو
 

اینفوگرافیک: بازاریابی محتوایی در گذر زمان…

آژانس دیجیتال مارکتینگ پی اچ سئو > بازاریابی محتوایی  > اینفوگرافیک: بازاریابی محتوایی در گذر زمان…

اینفوگرافیک: بازاریابی محتوایی در گذر زمان…

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی از ۱۸۹۰ مطرح بوده است، اما بازاریابی محتواییِ آنلاین، در قالبی که امروزه می‌بینیم و شیفته‏‌ی آن هستیم، در طی یک دهه گذشته شکل گرفته است. بعد از ۱۰ سال مشورت، نکته­‌سنجی و نزاع بر سر کلمات کلیدی، بازنگریِ­ عمیقی بر بزرگترین روندهای کاری داشته‌­ایم که در این روندها بازاریابی محتوایی در طول زمان موجودیت یافته است. در این سال‌ها چه چیزی تغییر کرده است؟ چه چیزی ثابت مانده است؟ برای یافتن پاسخ، این مطلب را از دست ندهید.

۲۰۰۸

«بازاریابی محتوایی» موجودیت یافت.

بسیاری از کلمات کلیدی خوب هستند. داشتن یک لیست از کلمات کلیدی مناسب با کسب­‌و­کار شما برای تمام فعالیت­‌های بازاریابی ضروری است. در هر صورت، کلید موفقیت این است که زمانی که شما لیستی در اختیار دارید، دائما باید بر روی آن در تمامی فعالیت­‌های بازاریابی دیجیتال کار کنید.

توصیه: وب­سایت خود را در مقالاتِ مختلف تبلیغ کنید.

۲۰۰۹

«کلمات کلیدی» نقطه تمرکز اکثر فعالیت­‌های بازاریابی محتوایی هستند.

کلمات کلیدی خوب هستند، اما لطفا در استفاده از آن­ها زیاده‌­روی نکنید. «صفحه شما باید بر محتواهای عالی تمرکز کند که با روند تغییرات پیش رود، نه اینکه تمرکزش بر کلمات کلیدی بسیار زیاد و نامرتبط با محتوا باشد. استفاده طبیعی از کلمات کلیدی مهم­ترین مساله است، به‌­نحوی که موتورهای جستجو، کلمات کلیدی را ببینند اما بازدیدکنندگان لزوما آن­ها را نبینند.»

روند کلیدیِ سال:

  • شبکه‏‌های‏ اجتماعی به عنوان پلتفرم هدف­گذاری شده برای بازاریابان محتوایی وارد صحنه می­‌شوند.

۲۰۱۰

«بنیاد بازاریابی محتوایی» تبدیل به یک محور اصلی حرفه­ ای می ­شود.

بازاریابان ۲۶% از بودجه خود را به بازاریابی محتوایی اختصاص می­‌دهند. همچنین در این سال، بازاریابی به کمک ایمیل و فیسبوک معروف شد.

توصیه:مانند یک ناشر فکر کنید و وب­سایت خود را مثل یک روزنامه اداره کنید. (بازاریابی محتوای امروز)

۲۰۱۱

آپدیت «الگوریتم پاندای گوگل»، محتوای کم‏ ارزش و تکرار مصنوعی کلمات کلیدی را جریمه می­ کند.

شاید نیاز به بازنگری در مساله استفاده از کلمات کلیدی داشته باشیم! « بعد از آمدنِ الگوریتم پاندا، محتوای کم‌‏ارزشِ نوشته شده برای موتورهای جست‌‏و‏جو(به جای نوشتن برای مردم) نه تنها شما را با ­سایتی که کسی تمایلی به خواندن آن ندارد تنها می­‌گذارد، بلکه رتبه سایتِ شما را نیز در حقیقت کاهش می­‌دهد.

روند­های کلیدیِ سال:

  • خلق محتوای “با­کیفیت”
  • هدف­گذاری برای بازاریابی موبایلی
  • لینکداین و توئیتر به تعداد ۱۰۰ میلیون کاربر دست یافتند.

۲۰۱۲

گوگل آپدیت جدیدی برای «الگوریتم پنگوئن» ارائه می­ دهد، که به­ کار بردن لینک­ های اسپم را جریمه می­ کند.

.رویدادهای شخصی توسط بازاریابان با امتیاز ۷۸% به­‌عنوان موثرترین تاکتیک برای بازاریابی محتوایی شناخته شد

توصیه: در به‏ کار بردنِ لینک‏ها محتاط باشید! خرید بک­ لینک می­ تواند شما را به دردسر بیندازد!

۲۰۱۳

آپدیت «الگوریتم مرغ­ مگس‌­خوار» گوگل محتواهای جذاب را اولویت­ بندی می‌کند.

«عبارات کلیدی» به جای کلمات کلیدی قرار می گیرد. تفسیر قدیمی کلمه کلیدی دیگر صحیح نیست! کاربران دیگر کلمات کلیدیِ ساده­ ای تایپ نمی­کنند که یک جواب ساده از گوگل دریافت کنند. کاربران سوال­ ها یا عباراتی وارد می­کنند و گوگل تلاش می­کند تا نتایجِ خود را با آن عبارات تطبیق دهد. بازاریابان محتوایی در سال ۲۰۱۲ از ۸ تاکتیک و در سال ۲۰۱۳ از ۱۲ تاکتیک استفاده می­ کردند.

روندهای کلیدیِ سال:

  • انتشار محتوای کوتاه و قابل هضم
  • استفاده از تحلیل داده­‌های قبلی برای تولید محتوا
  • در راستای تداوم تسلط ویدئو، توئیتر Vine را راه ‌اندازی می­‌کند.

۲۰۱۴

«محتواهای طولانی» اعتبار بیشتری می یابند.

در سال ۲۰۱۴ تدوین محتوای طولانی، انتشار ویدئو بر روی رسانه های اجتماعی و طراحی اینفوگرافیک­ها معروف شدند. در این سال شبکه های اجتماعی توسط ۸۷% از بازاریابان محتوایی استفاده می­ شد.

توصیه: نوشتن محتوای طولانی (بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه) شما را در رتبه‌­بندی گوگل بالاتر قرار می­‌دهد. 

۲۰۱۵

گوگل یک آپدیت برای «صفحات ریسپانسیو» ارائه می­ دهد.

کلمات کلیدی را فراموش کنید. (برای کاربران بنویسید نه برای موتورهای جستجو) کلمات کلیدی را فراموش کرده و در هر موضوعی، بهترین محتواهای ممکن را تولید کنید.  در این سال ۷۰% از بازاریابان محتوایی، حتی بدون استراتژی، محتوای بیشتری نسبت به سال قبل تولید می­کنند!

روندهای کلیدیِ سال: 

  • تبلیغات بومی رو به رشد هستند.
  • لینکداین به عنوان موثرترین پلت­فرم توسط بازاریابان B2B انتخاب شد.
  • ایمیل مارکتینگ یک دوره‌‍ی گذار را تجربه می­‌کند.

۲۰۱۶

جدال بین «کیفیت» و «کمیت» همچنان ادامه دارد.

۷۶% از بازاریابان محتوا می­ گویند که تمرکز آن­ها بر ارائه محتوای باکیفیت است و نه محتوایِ صرفا طولانی. در سال ۲۰۱۶ افراد محبوب(influencerها)، ویدیوهای زنده و استراتژی محتوایی رواج یافتند.

توصیه: با تشکر از استراتژی موفق واشنگتن پست “آینده از آنِ محتوای کوتاه تر خواهد بود.

۲۰۱۷

«تکنولوژی­ های جدید» شروع به ایفای نقش در استراتژی بازاریابی محتوایی می ­کنند.

جنگ بر سر کلمات کلیدی خشم را برمی­ انگیزد. «برای کاربران بنویسید، نه برای موتورهای جستجو» هنوز یک پارامتر اصلی برای بازاریابی محتوایی است. در واقعیت، خالقانِ باهوشِ محتوا برای هردو می­ نویسند.

روندهای کلیدیِ سال:

  • محتوای تولید شده توسط کاربر، نقش پررنگ‏تری در بازاریابی محتوایی ایفا خواهد کرد.
  • تمرکز بسیار بیشتری بر روی صفحات ریسپانسیو خواهد بود.
  • تبلیغات گوگلی ترافیک ورودی از طریق جستجوی ارگانیک را کاهش خواهد داد.
  • ویدئو!

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید