9:00 - 18:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

88709121

تماس برای مشاوره رایگان

جستجو
 

تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

آژانس دیجیتال مارکتینگ پی اچ سئو > تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال
تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی دیجیتال:

مطابق با جدیدترین مطالعات دیجیتال مارکتینگ، استراتژی بازاریابی دیجیتال توسط ۴۶ درصد از برندهای دنیا استفاده نمی شود. این در حالی است که ۱۶ درصد از میزان باقیمانده که استراتژی تدوین کرده اند، آن را در برنامه های بازاریابی خود لحاظ نمی کنند. اما به واقع چطور بدون داشتن یک استراتژی مناسب، می توان در دنیای بازاریابی دیجیتال موفق عمل کرد؟

اگر تا به حال استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تدوین نکرده اید، نگران و مضطرب نباشید زیرا که ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پی اچ سئو در طراحی و تدوین آن شما را همراهی خواهیم کرد.

حال زمان آن فرا رسیده تا با انجام برنامه ریزی استراتژیک، از این تشویش و سرگردانی رهایی یافته و در راستای چشم انداز های خود قدم برداریم. در اینجا مهمترین مراحلی را که در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال طی می کنیم را برای شما آورده ایم.

مرحله دوم) گذشته‌ی شما را به دقت آنالیز می کنیم.

در ادامه ی فاز شناخت، در پی اچ سئو ما برنامه های بازاریابی استراتژی های قبلی شما را بررسی می کنیم و نقاط ضعف و قوت کمپین های تبلیغاتی قبلی را برای کمک به طراحی استراتژی های جدید آنالیز می کنیم. ما به کمک ابزارهای آنالیز مختلف،کمپین های تبلیغاتی رقبای شما را نیز به دقت بررسی می کنیم تا در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال از کوچکترین نقاط ضعف رقبا بیشترین بهره را ببریم.

مرحله اول) چشم انداز شما را شناسایی می کنیم

قبل از هر چیز از شما می پرسیم، چه در ذهن می پرورانید؟  می خواهید به کجا برسید؟ هدف نهایی شما چیست؟ در نهایت به دنبال چه چیزی هستید؟ زمانی که هدف و چشم انداز را مشخص نکرده اید، نمیدانیم چه بودجه ای باید هزینه کنیم، چه روش هایی را برای بازاریابی و تبلیغات باید به کار گیریم و در نهایت اینکه کجا، از طریق چه کانال های توزیعی و برای چه جامعه هدفی باید استراتژی های خود را تدوین کنیم.

مرحله چهارم) ابزارهای بازاریابی دیجیتال را تعیین می کنیم

اکنون باید بودجه ی لازم و کانال های بازاریابی را تعیین کنیم. این نکته را فراموش نکنیم که هیچگاه یک نفر بدون تخصص و به تنهایی نمی تواند سایتی را در صفحه نتایج گوگل بالا بیاورد، به همین دلیل باید به متخصصین حوزه بازاریابی دیجیتال اطمینان کنیم. زمانی که بودجه لازم را با برآوردهای قبلی تعیین کردیم. نوبت آن رسیده که مشخص کنیم که به هر کانال بازاریابی،  باید چه مقدار بودجه تعلق بگیرد.

مرحله سوم) مشتریانِ هدف شما را شناسایی می کنیم.

پس از بررسی سوابق و استراتژی های گذشته، نوبت به آن می رسد که گروه مخاطبانِ هدف را مشخص کنیم وپا را از چارچوب آن ها فراتر نگذاریم. ما اطلاعات آماری مشتریان مانند: سن، جنسیت و موقعیت آن ها را با ابزار هایی که در دست داریم به دقت گردآوری می کنیم. بعد از جمع آوری این اطلاعات، نوبت به احساسات، نیازها و مشکلات مشتریان می رسد که باید آن ها را شناسایی کنیم.

مرحله پنجم) برنامه ریزی استراتژیک انجام می دهیم.

ما در این مرحله به پشتوانه ی تمام مراحل قبلی، اقدام به برنامه ریزی استراتژیک می کنیم.‌‌ یکی از عواملی که در برنامه ریزی لحاظ می کنیم، مناسبت های خاص است. تمام هم و غم ما در این راستا این است که برنامه ریزی را متناسب با نیاز های مشتریان و جدیدترین تغییرات ممکن، انجام دهیم و البته باید توجه کنیم که عمر برنامه ریزی استراتژیک زیاد نیست و باید با تغییرات جدید، به‌روز شود.