9:00 - 18:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

88709121

تماس برای مشاوره رایگان

جستجو
 

۱۰ نکته طلایی برای تولید محتوای کاربرپسند در وبلاگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ پی اچ سئو > بازاریابی محتوایی  > ۱۰ نکته طلایی برای تولید محتوای کاربرپسند در وبلاگ

۱۰ نکته طلایی برای تولید محتوای کاربرپسند در وبلاگ

تولید محتوای کاربرپسند

پیشتر به اهمیت تولید محتوای ارزشمند در بازاریابی درونگرا در دو مقاله ی زیر اشاره شد و اگر هنوز به اهمیت تولید محتوای کاربرپسند واقف نیستید،حتما ابتدا دو مطلب زیر را مطالعه کنید.

بازاریابی درونگرا چیست و چه نقشی در سئو دارد؟

بازاریابی درونگرا ؛ فرصتی بی نظیر برای صاحبان کسب و کار

قبل از تولید محتوا باید خود را به جای مخاطبان بگذاریم، از دغدغه ها، نیازها و خواسته های آنان آگاه شویم تا بتوانیم به نحوی صحیح در جهت تولید محتوا قدم برداریم. باید توجه کنیم که مخاطب پس از ورود به سایت ما چه فرآیندی را طی می کند و دقیقا به دنبال چه چیزی می گردد. اگر محتوا های تولیدی کیفیت مورد پسند کاربران را نداشته باشند یا کلیشه ای و فاقد خاصیت لازم باشند، نه تنها هدف نهایی ما که همان فروش بیشتر و افزایش سود است، محقق نمیشود بلکه عملا جذابیت ما به عنوان یک رسانه از بین می رود! از این رو ما بر آن شدیم تا ۱۰ تن از کلیدی ترین نکات لازم برای تولید محتوای کاربرپسند را در مقاله ی حاضر برایتان موشکافی کنیم.

۱) تدوین استراتژی تولید محتوا.

همانطور که در بخش تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی گفته شد، ما برای تولید و ایجاد محتوا باید دقت بسیاری به کاربران و مشتریان خدمات و کالاهای خود کنیم. به این معنا که باید گروه مخاطبان هدف مان را از لحاظ سن، جنسیت، اشتغال، دین، تحصیل و … کاملا آنالیز کنیم. زمانی که این آنالیز تکمیل شد ما می توانیم محتواهایی خلق کنیم و استراتژی هایی را تدوین کنیم که پاسخگوی نیاز ها و علایق تک تک گروه های مخاطبین هدف ما باشند.

۲) تولید محتوا برای کاربران نه خودمان یا موتورهای جست و جو.

هیچگاه از یاد نبرید که اگر شما قرص و محکم بر صندلی ریاست خود تکیه کرده اید به واسطه ی حضور مشتریان شماست، بنابراین هیچگاه فراموش نکنید که می بایست به نیازها و سلایق مشتریان احترام بگذاریم و محتواهایی تولید کنیم که کاربران و مشتریان سایت شما، خواهان آن هستند.

در این زمینه جمله ی معروفی از دوایت آیزنهاور نقل شده  که می گوید “شما نمی توانید با ضربه زدن به سر مردم، رهبری کنید; این تهاجم است، نه رهبری!” این جمله به روشنی بیان می دارد که نباید محتوای خودمان(به عنوان مثال ویژگی های محصولاتمان) را به عنوان خوراک ذهنی به کاربران دهیم. بلکه می بایست محتوای مورد علاقه ی آن ها را تولید و نشر دهیم.

حال شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که پس این وسط تکلیف جایگاه ما در موتورهای جست و جو چه می شود؟ باید بگویم که تمام ماموریت گوگل ارائه ی محتوای با کیفیت و مورد نظر مشتری است. پس نگران استاندارد های لازم برای بهینه سازی سایت خود نباشید و خیالتان راحت باشد که گوگل قدردان زحمات شما خواهد بود و جایگاه شما را در صدر نتایج خود مستحکم خواهد کرد.

۳) کپی مطلقا ممنوع.

آنقدر این نکته واضح و مبرهن است که گمان نمی کنم کسی از آثار سوء محتوا های کپی شده بر جایگاه ما در موتورهای جست و جو و امیال و علایق کاربران آگاهی نداشته باشد. بنابراین هیچگاه این نکته را از یاد نبرید که محتوای کپی برداری شده آثار مخرب بلندمدتی بر کسب و کار ما باقی می گذارد.

۴) نشر مطالب معتبر و صحیح.

حال که صحبت از خاص و یکتا بودن مطالب می زنیم، باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که محتوای خوب و ارزشمند باعث می شود لحظه ای کاربر درنگ کند، بخواند و در نهایت به شکلی متفاوت عمل کند. بسیاری از شرکت ها نکته ی سوم را از یاد می برند و تصور می کنند صرف تولید محتوا می تواند جایگاه آنان را در بین کاربران مستحکم کند! بله جایگاه آنان مستحکم می شود اما در صفحه یn  ام نتایج گوگل!! جایی که هیچ مخاطبی از آنجا گذر هم نمی کند. بنابراین تولید محتواهای خودساخته و من درآوردی موجب ایجاد بدبینی در مخاطبان شما شده و آن ها را فراری می دهد. این کار در نهایت منجر به پدیده ی خطرناک “خدشه دار شدن برند” می شود که پایان کسب و کار ماست!

۵)تولید محتواهایی که مردم حاضر باشند به ازای آن ها پول پرداخت کنند.

در بحث تولید محتوا، اگر بر ارزشمندی آن تاکید می کنم منظورم اینست که اگر قرار بود محتواهای شما را سایت دیگری برای فروش می گذاشت، کاربران حاضر بودند برای آن ها پول بپردازند. این راه یکی از موثرترین را های جلب اعتماد مردم است. زمانی که هدف اعتماد باشد، شرکت ها باید تلاش کنند از طریق عدم فروشندگی، فروش ایجاد کنند.

۶) شناسایی مخاطبان هدف و آنالیز رفتاری آن ها.

ما در پروسه ی تولید محتوا باید توجه کنیم که هدف اصلی ما گرفتن فیدبک های لازم از سوی مشتری و اصلاح برنامه های محتوا و در نهایت جلب رضایت مشتری است. بنابراین در این راه ما باید به کمک گوگل آنالتیکس و ابزارهایی از این دست، علایق مشتری ها را کشف کرده و برای آن ها برنامه ریزی و تولید محتوا کنیم.

۷) به کارگیری خلاقیت به عنوان رکن اصلی.

خلاقیت به محتواهای تولیدی، روح می بخشد و کمک می کند تا در نگاه مخاطب جذاب و تماشایی به نظر برسد. بنابراین به کارگیری نویسنگان و تولید کنندگان خلاق، بسیار می تواند به ما در راستای تامین نقطه نظرات کاربران کمک کند و از خسته کنندگی و یکنواختی نوشته ها که باعث فراری شدن مخاطبان است، جلوگیری کند.

۸) ایجاد نظم و انسجام در تولید محتواها.

برای اینکه مخاطبان با نوشته های شما خو گرفته و بهlead  تبدیل شوند، لازم است شما در بارگذاری و قرار دادن پست ها در شبکه های اجتماعی، سایت و نرم افزار خود نظم و انسجام خاصی را مد نظر قرار داده و مرتبا آن را سرلوحه ی کار خود قرار دهید. من گاهی به شوخی به دوستان خود می گویم اگر روزهای زوج در ساعات بین ۸ تا ۱۲ به دنبال من می گشتید، باید بدانید که معمولا در این اوقات در حال نوشتن مطالب جدید هستم تا به نوبه ی خود گامی هر چند ناچیز به ارتقای کسب و کار های در بستر وب برداشته باشم.

اگر باlead  و روش ۴ مرحله ای تبدیل کاربر آنلاین به مشتری، آگاه نیستید، مطلب زیر را از دست ندهید.

بازاریابی درونگرا ؛ فرصتی بی نظیر برای صاحبان کسب و کار

۹) ایجاد تنوع در ارائه ی محتوا.

ما نیاز داریم که محتوایی که تولید می کنیم گاهی پا را فراتر از متن قرار داده و از محتواهای صوتی و تصویری استفاده کنیم. اینفوگرافیک امروزه یکی از پر طرفدارترین روش های ارائه محتواست که به شدت مورد اقبال کاربران قرار گرفته است. در کنار اینفوگرافیک، می توان به پادکست اشاره کرد که این روش هم اخیرا مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته و وضعیت رو به رشدی در علاقه مندی های روزانه ی مردم دارد. علاوه بر این ها ما محتوای ویدئویی را داریم که اگر نگوییم بهترین نوع محتوا از نگاه مردم، قطعا یکی از ۳ نوع محتوای برتر از دید مردم است. ایجاد تنوع در ارائه ی محتوا می تواند نظر کاربران شما را به خوبی جلب کرده و به عنوان یکی از موثرترین راه های تولید محتوای کاربرپسند مطرح گردد.

۱۰) اعمال نظر کاربران به وسیله نظرسنجی.

آخرین نکته در خصوص تولید محتوای کاربر پسند اینست که می بایست از خود کاربران برای محتواهای بعدی نظرخواهی کنیم. ما با طیف گسترده ای از کاربران مواجه هستیم و به همین دلیل هم تنوع سلایق و علایق و خواسته های آن ها بسیار بالاست. اگر ما می خواهیم بهترین رویکرد را در تولید محتوا در پیش بگیریم می بایست انتخاب موضوع ویدئو ها، پادکست ها، اینفوگرافی ها و متون آینده را به کاربران بسپاریم و از بازخوردی که به ما می دهند نهایت استفاده را در جهت ارضای خواسته های آنان ببریم و این خود عاملی است در راستای رضایت کاربران از سایت ما و در نتیجه ارتباط عاطفی با برند ما …

نتیجه گیری:

باید توجه کنید که مهمترین و شیرین ترین اتفاقی که در رابطه با سایت شما می تواند اتفاق بیوفتد اینست که کاربران از مطالب شما راضی باشند. این رضایت در نهایت می تواند منجر به هدف اصلی که فروش بیشتر است، بشود. بنابراین با رعایت ۱۰ نکته کلیدی بالا، می توانیم موفقیت برنامه های بازاریابی محتوایی خود را تضمین کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید